Recenzie Tetralogia „Vieți în vâltoare” de Marina Costa

No Comments

Ați mai citit vreodată o tetralogie care să vă dezvolte curiozitatea și imaginația?

📖 Tetralogia „Vieți în vâltoare” surprinde aventuri primejdioase și pline de mister prin care protagonista romanului trece pe teritoriul Americii, mai exact, prin: Louisiana și Mississippi și multe alte teritorii, deși aceasta era o elevă pregătită de călugărițe, totul fiind surprins ca și o călătorie a maturității constante pe care trebuia să o ducă extrem de mult pentru a-și găsi un rost în viață.

📖 Mi s-a părut și încă mi se pare că toată seria a fost controlată de călătoria constantă a Roxanei Darie, care trece printr-o maturizare extrem de înaintată pentru vârsta ei, demonstrând că aceasta poate să ducă mai mult decât ducea, în timp ce-și făcea viața un pic mai grea în armată, lăsându-și trecutul la o parte și dovedește că este o persoană puternică și memorabilă pentru vremurile în care era pusă la încercare de cei din jurul său, chiar dacă nu era de cele mai multe ori lucidă în acțiunile pe care le întreprindea.

📖 Un alt aspect care mi-a plăcut la această serie este acela că are la bază anumite momente istorice, dar vremuri istorice, ce nu pot fi uitate și nici șterse cu „buretele” timpului efemer și vicios, astfel încât acțiunea fiecărei cărți din serie să fie dinamică și una monumentală pentru pasionații de ficțiune istorică, ce vor să citească o carte sau serie care le va trezi interesul despre anumite momente din istorie, rezonând și cu partea de ficțiune pe care autoarea a conceput-o, ca să se împletească într-o serie de succes și plină de suspans la tot pasul, făcându-i pe cititori să dorească și mai mult de la această serie.

📖 Acțiunea a fost punctul persuasiv, care m-a făcut să citesc toate cărțile din serie, fără să le las pentru un moment din mână, deoarece totul prindea viață prin condeiul de poveste conceput de Marina Costa, ilustrând toate aspectele istorice și narative pe care aceasta le avea în minte, în timp ce avea grijă la realizarea unor personaje care trebuiau să se asemene cu specificul vremurilor în care se desfășura acțiunea seriei de cărți, mai ales când venea vorba de cei care trebuiau să-i întruchipeze pe venețienii din carte, lăsând o urmă de contemporaneitate în scrierea unei acțiuni reușite, ce poate intriga cu ușurință fiecare cititor în parte.

📖 Am simțit că m-am conectat extrem de mult cu fiecare personaj în parte, dar și cu fiecare împrejurare din carte, deoarece am avut ceva de învățat de la fiecare în parte, iar mi-a dat de înțeles că fiecare dintre noi putem găsi curajul de a lupta pentru dreptate, dar și pentru o viață mult mai liniștită, însă trebuie să avem voința pentru a face asta, iar asta a demonstrat și Roxana Darie, având un spirit liber și plin de rațiune și simțire, ce controlează tot subiectul central al cărții despre maturizarea unei persoane de la o vârstă extrem de fragedă.

📖 Marina Costa este o adevărată Ruta Sepetys de România, prin scrierea unor romane ce aduc în față temele unei vieți umane, care sunt marcate de evenimente istorice importante, cuprinzând momente cruciale în maturizarea protagonistei și ușurința cu care se avântă în cele mai periculoase situații, fiind în armata genoveză republicană, fiind în strânsă legătură cu cea franceză. Seria acesteia a reflectat portretul unui personaj memorabil și important pentru cei care vor să citească o carte despre aceste teme împletite cu un substrat destul de imprevizibil, în vederea unei noi aventuri interesante și plăcut surprinzătoare.

📖 Felul în care a fost scrisă seria este într-un mod ireproșabil și original pentru fiecare tip de cititor în parte, conturând multe povești și multe istorisiri de care niciunul dintre noi nu ne păsa la un moment dat, deoarece credeam că poate aceste cărți pot fi plictisitoare, însă autoarea ne-a făcut să ne înșelăm și a adus o poveste originală și interesantă pentru orice vârstă.

📖 5⭐ Recomand cu drag această serie!

Seria poate fi comandată de pe site-ul Editurii Hoffman, împreună cu alte cărți de ale autoarei pe care le-a publicat acolo:

Site-ul autoarei, unde aceasta mai publică și câteva texte deosebite:

La mulți ani românilor și scriitorilor de pretutindeni! La mulți ani pentru un 2023 de pomină! Un an nou cu bucurii infinite să aveți! Marius Andrei I. a fost pentru voi și ne vom revedea cu multe surprize, dar și cu multe articole de actualitate.

P.S. Ordinea în care se citesc volumele din serie este:

1. 1) Ținuturi însângerate
  2. 2) Lumea Nouă